PUMPKIN WEEK - DAY 5 - PESTKI Z DYNI

Moj tydzien z dynia trwa. Jest pomaranczowo i smacznie. Dlugo myslalam o czym dzis napisac. Rozejrzalam sie po kuchni i zobaczylam w misce pestki z naszych dyni. Pamietajcie zeby nigdy ich nie wyrzucac. Sa zrodlem witamin, mineralow i kwasow tluszczowych. 

Pestki dyni na zdrowe wlosy, skore i paznokcie:
- maja duza zawartosc cynku, ktory pomaga wzmocnic wlosy i paznokcie
- inne cenne mineraly to fosfor, mangan i miedz - poprawiaja strukture kosci
- zawieraja rowniez zelazo i magnez ktore wspomagaja nasz uklad nerwowy i krwionosny.

Te male pestki maja wiele witamin takich jak B12, E, A, B6, D i kwasy tluszczowe, a nie musze wam mowic jakie sa one zdrowe dla naszego organzimu, dla naszego zdrowia i ciala.


Jakie pestki kupic/jak prazyc:

Najlepiej kupowac pestki na wage, bez soli i roznych posypek. Te pakowane moga miec wiecej kalorii, cukru lub innych szkodliwych. Najlepiej samemu uprazyc sobie takie pestki. 
Po wyciagnieciu ich z dyni pluczemy pestki pod woda do momentu az beda czyste. Nastepnie osuszamy je recznikiem papierowym. Odpalamy piekarnik na 175 stopni. Pestki wykladamy na papierze do pieczenia i na blaszce. I do piekarnika na ok 20 - 25 min. Po wystudzeniu pestek przekladamy je do szczelnego pojemnika.


Do czego uzywac pestki:
- do salatek
- do zupy 
- jako przekaske 
- do chleba/ciastek


Popularne posty