#NATIXMAS - ŚWIĘTA  Z NATI - ZIMOWA HERBATA

#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - ZIMOWA HERBATA

Ho! Ho! Ho!
Grudniowe popołudnie, zimno, ciemno a jeszcze zakupy trzeba zrobić. Wchodzę do domu i szybko szykuje obiad a przy okazji pyszny rozgrzewający napój.
Bardzo prosty bo ja tylko takie rozwiązania lubię.
Do dużego dzbanka wrzucam 3 torebki herbaty Winter Glow z PickWick. Zalewam wrzątkiem.
Dodaje ok 2 łyżki miodu, pomarańcze pokrojoną w plastry i kilka goździków. Zapach który unosi się w domu jest obłędny a pierwszy łyk herbaty przenosi mnie do ciepłego, świątecznego raju.




#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - PAMIETNIKI Z WAKACJI

#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - PAMIETNIKI Z WAKACJI

Ho! Ho! Ho!
Dziś chcę Wam przesłać trochę ciepełka. Pod koniec listopada wybraliśmy się na tydzień do Hiszpanii. Nie było tak gorąco jak w sezonie, ale 18 C to też dobrze. Słońce, plaża, palmy, sangria, paella, pusty deptak - można odpocząć. Miło było pochodzić w japonkach i pomoczyć stopy w morzu.
Odwiedziliśmy Torremolinos, typowa wakacyjna miejscowość, blisko Malagi (20 min metrem). Wybraliśmy się również na krótką wycieczkę na Gibraltar (powierzchnia 6,2 km2). 

Łapcie to słoneczko :)









#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - MIKOŁAJKI

#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - MIKOŁAJKI

Ho! Ho! Ho!
To ten dzień kiedy każde dziecko zastanawia się czy było wystarczająco grzeczne i czy znajdzie w swoim bucie wymarzony prezent. 

Ja już dzieckiem nie jestem a też czekam na jakiś upominek. Najlepsze są jednak te które sama sobie podaruję. W tym roku padło na zapach od MOSCHINO - FRESH, bardziej jednak chodzi o butelkę, która jest mega, ale zapach też jest bardzo ładny. 
Postanowiłam że nauczę się malować oczy dlatego też zakupiłam zestaw pędzli z RT i palete z I<3 adk="" dok="" i="" makeup.="" na="" no="" p="" r="" roz="" tak="" wietlacz="" wnie="" z="">

Jak Wam się podobają moje prezenciki ? 
A Wy czekacie na Mikołaja, byliście grzeczni ?







#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - DEKORUJEMY PIERNIKI

#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - DEKORUJEMY PIERNIKI

 Ho! Ho! Ho!
Wczoraj pokazałam Wam przepis na pierniki a dziś pokazuję Wam jak fajnie je przystroiliśmy.
Zagoniłam wszystkich domowników co by nikt się nie nudził :) Każdy użył swojej wyobraźni i wyszły nam małe cudeńka. 
Teraz pytanie czy one wytrzymają do Świąt :D




#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - PIECZEMY PIERNICZKI

#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI - PIECZEMY PIERNICZKI

Ho! Ho! Ho!
Upiekłam swoje pierwsze w życiu pierniczki i wyszły :)
Przepis znalazłam na pierwszej lepszej stronie i poradziłam się mamy.
Pierniczki robi się wcześniej, żeby zdążyły zmięknąć do Wigilii.
Robienie pierniczków to mega frajda, zaproście koleżanki i zróbcie pierniczkowe party. Uwaga doznania smakowe i zapachowe gwarantowane !
Przejdźmy do przepisu, potrzebujemy:

* 550 g mąki (ja użyłam pszennej i razowej)
* 300 g miodu 
* 100 g cukru pudru
* 120 g masla
* 1 jajko
* 2 łyżeczki sody oczyszczonej
* 40-60 g przyprawy do piernika 
* kakao



Krok po kroku:
* W garnuszku rozpuszczamy masło i miód, studzimy i dodajemy resztę składników. Mieszamy lub miksujemy, jeśli ciasto jest zbyt miękkie można je schłodzić w lodówce.
* Gotowe ciasto rozwałkujemy na stolnicy, lekko podsypując mąką. Wycinamy pierniczki i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
* Pierniki pieczemy ok 8-10 min w temperaturze 180 C
* Upieczone i przestudzone pierniki przechowujemy w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

Mam nadzieje że wytrzymają do Wigilii ->>




Jutro wam pokaże przystrojone pierniki !



#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI

#NATIXMAS - ŚWIĘTA Z NATI

Ho! Ho! Ho! 
Chcecie spędzić ze mną święta?! Postanowiłam zrobić VLOGMAS ale na blogu, czyli BLOGMAS. 
Uwielbiam grudzień i cały ten świąteczny szał, piosenki i kolędy, lampki, zapach pierników mmm. 
Pokaże Wam jak się przygotowuję się do świąt w Holandii i jak je tutaj spędzę. 

Na początek przystroiłam mój nagłówek w piękno-kiczowate ozdoby ->>

Zapraszam Was na kolejne dni !!



NIEDZIELNE ŚNIADANIE Z NATI

NIEDZIELNE ŚNIADANIE Z NATI

W tygodniu nie mam czasu na szykowanie wystawnych śniadań, zazwyczaj jem wtedy jajecznice, twarożek albo kanapki.
Za to w sobotę albo w niedziele lubię zrobić coś extra.
I tak też się stało, przy porannym przeglądzie Insta zobaczyłam nadziewane bułeczki. I postanowiłam je zrobić. 
Odkroiłam górę bułki i wyciągnęłam środek. Na patelni podsmażyłam boczek, pieczarki i pomidorka. Na dno bułki ułożyłam żółty ser, następnie dodatki z patelni i na sama górę jajko. Wszystko do piekarnika na 180 stopni na ok 20 -25 min.

Do tego podałam kawałek awokado i posypałam wszystko pietruszkę. 
Mój chłopak był bardzo zadowolony z takiego śniadania.

SMACZNEGO !




SZYBKI MAKE UP NA HALLOWEEN

SZYBKI MAKE UP NA HALLOWEEN

Macie już swoje imprezy Halloween za sobą, czy zaraz po pracy biegniecie do klubu i martwicie się tym ze nie macie przebrania/makijażu i darmowy drink przejdzie wam kolo nosa. 
Mam dla was szybko i fajna propozycje. 

Wystarczy ze przed wyjściem poprawicie swój makijaż, dodacie czerwona szminkę....a na drugiej stronie twarzy ja rozmażecie, troche ciemnego cienia w okolicach oka, na nos i na wybrane punkty na twarzy, trochę czerwonych żyłek i gotowe.

Wcale nie musicie mieć zestawu super kosmetyków, użyjcie to co macie już w swojej kosmetyczce.
Do tego jeansy i biała koszulka dla efektu porysowana czerwoną szminką. 











PUMPKIN WEEK - DAY 7 - PUMPKIN SOUP

PUMPKIN WEEK - DAY 7 - PUMPKIN SOUP

Ostatni dzien mojego dyniowego tygodnia, moj chlopak ma juz dosyc dyn :) Na ostatni dzien zrobilam pyszna dyniowa zupe. Najzabawniejsze jest to ze za kazdym razem wychodzi mi inny smak. Tym razem jest kokosowo-maslana.

Jak ja zrobilam? Szybko.
Dynia do piekarnika na ok 20 min, az bedzie miekka.
W garneczku na masle rumienie cebulke i czosnek, nastepnie dodaje dynie z piekarnika i troszke wody. Gotuje jeszcze chwile, kolej na mleczko kokosowe, jeszcze chwila na kuchence i prawie gotowe. Blenduje zupe i przyprawiam, troszke soli, sporo pieprzu i szczypta pieprzu cayene. 

Yummmmmmmmmmmmy !!!



PUMPKIN WEEK - DAY 6 - PUMPKIN FACE MASK

PUMPKIN WEEK - DAY 6 - PUMPKIN FACE MASK


Posprzatalyscie juz mieszkania? Zrobilyscie zakupy i zrobilyscie wszystkie sobotnie obowiazki? 
To teraz chwila dla nas. Domowe SPA, maszeczka do twarzy z naturalnych skladnikow. Oczywiscie glowny skladnik to dynia, do tego zoltko jaja i miod. Proporcje na oko, tak aby papka wyszla gesta. Inaczej bedzie wam splywac. Papke naklady na twarz, wlaczmy relaksujaca muzyke i kladziemy sie na 20 min. 


Jak wiecie dynia ma wiele wspanialych witamin i mineralow ktore swietnie dzialaja na nasz organizm a takze na nasza cere. Miazsz z dyni jest bogaty w mineraly (wapn, zelazo, fosfor, magnez), witamine E i C i oczywiscie cenny dla skory beta-karoten.
Maseczka nawilza nasza skore, beta-karoten nadaje jej koloru i blasku, za sprawa cynku maszeczka jest idealna dla cery trodzikowej. 

Wiec dziewczyny, rzucamy wszystko i przerwa. 20 min dla siebie.


WYCIECZK ROWEROWA

WYCIECZK ROWEROWA

Rowerzysci w Holandii sa jak swiete krowy w Indiach :) Jako kierowcy przeszkadza mi to ogromnie, poniewaz nie uwazaja w ogole na siebie i na innych uczestnikow ruchu drogowego. Ale ostatnio przesiadlam sie z samochodu na rower i razem z kolezanka zrobilysmy sobie mala objazdowke po naszej okolicy. Sciezki rowerowe sa wszedzie i mozna spokojnie sie po nich poruszac i podziwiac okoliczne widoki. Zobaczcie jakie zdjecia udalo mi sie zrobic w drodze.



Przepiekne fotele, milo posiedziec na takim pomostku i podziwiac zachod slonca.








PUMPKIN WEEK - DAY 5 - PESTKI Z DYNI

PUMPKIN WEEK - DAY 5 - PESTKI Z DYNI

Moj tydzien z dynia trwa. Jest pomaranczowo i smacznie. Dlugo myslalam o czym dzis napisac. Rozejrzalam sie po kuchni i zobaczylam w misce pestki z naszych dyni. Pamietajcie zeby nigdy ich nie wyrzucac. Sa zrodlem witamin, mineralow i kwasow tluszczowych. 

Pestki dyni na zdrowe wlosy, skore i paznokcie:
- maja duza zawartosc cynku, ktory pomaga wzmocnic wlosy i paznokcie
- inne cenne mineraly to fosfor, mangan i miedz - poprawiaja strukture kosci
- zawieraja rowniez zelazo i magnez ktore wspomagaja nasz uklad nerwowy i krwionosny.

Te male pestki maja wiele witamin takich jak B12, E, A, B6, D i kwasy tluszczowe, a nie musze wam mowic jakie sa one zdrowe dla naszego organzimu, dla naszego zdrowia i ciala.


Jakie pestki kupic/jak prazyc:

Najlepiej kupowac pestki na wage, bez soli i roznych posypek. Te pakowane moga miec wiecej kalorii, cukru lub innych szkodliwych. Najlepiej samemu uprazyc sobie takie pestki. 
Po wyciagnieciu ich z dyni pluczemy pestki pod woda do momentu az beda czyste. Nastepnie osuszamy je recznikiem papierowym. Odpalamy piekarnik na 175 stopni. Pestki wykladamy na papierze do pieczenia i na blaszce. I do piekarnika na ok 20 - 25 min. Po wystudzeniu pestek przekladamy je do szczelnego pojemnika.


Do czego uzywac pestki:
- do salatek
- do zupy 
- jako przekaske 
- do chleba/ciastek


Copyright © 2014 nati's life , Blogger